Nespavost

Nespavost nebo též insomnie je poměrně závažným problémem posledních let a týká se řady lidí kolem nás. Nemůžete usnout? Budíte se v nočních nebo brzkých ranních hodinách? Blízké okolí a lékaři Vám tvrdí, že se jedná o poruchu v nervové oblasti? Než ale začnete chodit po doktorech a zobat pilulky na spaní ve velkém nebo situaci řešit pravidelným žejdlíkem piva či několika šťopičkami šnapsu, zkuste se zamyslet, zda si nemůžete pomoci mnohem snáze, ale hlavně zdravěji. K tomu je samozřejmě potřeba odhalit tu správnou příčinu. Nabízí se řada možností, které se na tomto problému mohou podílet. Začnu u stravy. Nutričně nehodnotná, přetěžující a energeticky nevyvážená strava ovlivňuje řadu procesů v těle, které se mohou rozbíhat v nejrůznější dobu a ovlivňují různé pochody vyvolávající různé odezvy (nadýmaní, zahlenění, stimulace orgánů a s tím i činnosti mozku, atd., je toho mnoho). Jedním z vážných problémů vázajících se na špatné stravovací návyky může být nedostatečná hladina hořčíku a celé řady vitamínu B. Nedostatek hořčíku mimo jiné způsobuje noční pocení a záškuby. Při nedostatku vitamínů B můžete ještě vedle nespavosti pociťovat stavy deprese, nedostatek iniciativy a zhoršené schopnosti koncentrace. Pokud takovéto stavy pociťujete a máte problémy se spaním, zkuste doplnit hořčík a vitamíny B nejlépe z přírodních zdrojů, případně formou potravních doplňků. Vhodnou volbou přírodního zdroje jsou např. pšeničné klíčky. Každý den užívejte 3 x 1 polévkou lžíci. Klíčky pořádně rozžvýkejte a až budete mít v ústech jakousi žvýkačku, pak sousto spolkněte. Již po týdnu až deseti dnech byste měli zaznamenat zlepšení. Nejzávažnějším problémem však může být zhoršená funkce kůry nadledvinek produkujících antistresový hormon. Pokud nadledvinky fungují normálně, začíná jeho produkce v ranních hodinách a vrcholí mezi polednem a čtvrtou hodinou odpolední, pak jeho produkce klesá a s úderem desáté hodiny večer byste měli být již dostatečně unavení na to, abyste neměli problém usnout. Pokud je výroba antistresového hormonu narušena a posunuta oproti normální funkci, může se stát, že největší aktivity pak dosahujete třeba v nočních hodinách a máte problémy s ranním vstáváním, nebo naopak vstáváte kolem třetí čtvrté ráno. Nadledvinky jsou součástí hormonální oblasti. Z reflexologického hlediska je lze tedy velmi dobře ovlivnit masáží univerzálního Br-bodu a samozřejmě i přímým masírováním plošky nadledvin. Je však potřeba dbát zvýšené opatrnosti a masáží je nepřestimulovat tak, aby denní dávka nepřesáhla 120 zmáčknutí. Dále je možné stimulovat plošky jater a hypofýzy. Z bylinek mající příznivý vliv nejen na funkci nadledvinek, ale i slinivky a dalších žláz s vnitřní sekrecí je například lékořice lysá. Další obecné doporučení zní: neulehat do postele s plným žaludkem, nejlépe 3h před spaním nejíst a ještě lépe nejíst po 19-20h, kdy pak zbytečně přetěžujeme vylučovací soustavu. Totéž platí o pití všech tekutin, nejen alkoholu. Spěte na kvalitních matracích v nepřehřáté a dobře vyvětrané místnosti, snažte se pokud možno vypnout všechny mobilní telefony, elektrospotřebiče, wi-fi antény, radiobudíky, apod. prostě všechno, co může vyzařovat rušivé elektromagnetické vlnění. Kvalita spánku může být ovlivněna i geopatogenními zónami nebo léky, které užíváte. Obecně spánek velmi ovlivňuje špatné psychické rozpoložení. Pokuste se tedy zanalyzovat vše, co by mohlo přispět k rušivým vlivům a snažit se tyto vlivy eliminovat. Když nepomůže změna stravy ani odstranění dalších možných příčin, je čas na návštěvu lékaře či léčitele. Ještě drobná rada na závěr: před spaním se běžte na chvilku projít do parku nebo lesa a nadýchat se čerstvého vzduchu nebo si pouze ponořte nohy až po kotníky do co nejteplejší vody asi na 15 min.

Facebook Twitter Email
 
Označeno s: , , , ,

Napsat komentář